24 квітня 2025 року у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбулося засідання учасників постійно діючого семінару для фахівців психологічної служби «Психічне здоров`я та психосоціальна підтримка учасників освітнього процесу», яке організували працівники кабінету «Навчально-методичний центр психологічної служби».
Тема засідання зумовлена викликами часу – «Посилення професійного потенціалу фахівців психологічної служби закладу освіти». Збройний конфлікт значною мірою впливає на появу численних бар’єрів у наданні послуг зі збереження ПЗПСП, тому одним із завдань психологічної служби в системі освіти є необхідність їх досліджувати і враховувати у своїй роботі та шукати нові рішення для їх подолання.
На заході обговорили питання:
– бар’єри в наданні послуг з охорони ПЗПСП в закладах освіти в умовах збройного конфлікту;
– стратегії та принципи створення безпечного і комфортного освітнього середовища, його значення в реаліях воєнного стану;
– роль практичного психолога у створенні в закладі освіти безпечного та комфортного освітнього середовища (Кодекс безпечного освітнього середовища);
– методи аналізу освітнього середовища закладу освіти відповідно до індикаторів безпеки;
– допомога здобувачам освіти у стані ПТСР і педагогам у здійсненні травма-чутливого викладання в травма-інформованих класах;
– побудова та зміцнення систем внутрішньої комунікації на індивідуальному, груповому та системному рівнях для вибору та оцінки втручань;
– організація співпраці з іншими фахівцями;
– застосування методів оцінки та збору даних для систематизації запитів;
– механізми співпраці в міждисциплінарній команді;
– методи міжсекторального перенаправлення.
Виконання практичних вправ дало можливість учасникам визначити можливі шляхи подолання психологічних, соціальних та зовнішніх бар’єрів. Учасники семінару у групах опрацьовували фокусні питання та наводили приклади з власного досвіду.
Учасники заходу відзначили, що одним зі способів подолання наявних бар’єрів для отримання послуг зі збереження ПЗПСП і попередження виникнення нових є необхідність створення безпечного та комфортного освітнього середовища в командній взаємодії всіх учасників освітнього процесу.