Круглий стіл про формувальне оцінювання

6 квітня у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся круглий стіл для керівників ЗЗСО та їхніх заступників на тему “Оцінювання – світові тренди і Нова українська школа”. Учасники круглого столу обговорили зміни культури оцінювання, які відбуваються у педагогічній та управлінській практиках у зв’язку з реформуванням шкільної освіти.

Засідання відбувалося у невимушеній атмосфері, з використанням інтерактивних методик. Учасники й учасниці круглого столу закінчили навчання на інститутському курсі, який мав на меті допомогти розібратися з проблемними питаннями, які виникали цього року в школах при переході НУШ до 5-их класів. Ця зустріч надала додаткову нагоду в очному спілкуванні обмінятися позитивним досвідом використання формувального оцінювання в школах області.

Христина Чушак, доцентка кафедри освітньої політики, кандидатка політичних наук, модерувала засідання. Вона обговорила з присутніми впровадження нових форм і методів оцінювання в українській школі, пов’язані з цим виклики. Багато дискусій точилося навколо ролі вчителя у процесі оцінювання, адже учні, які навчалися у початковій школі, підготовані й звикли до формувального оцінювання. На сьогодні важливо підготувати до цього вчителя середньої та старшої школи.

Олена Шиян, завідувачка кафедри освітньої політики, докторка наук з державного управління, професорка, наголосила на важливості розуміння того, що формувальне оцінювання – це не просто ще один метод оцінювання, а системний підхід, який дозволяє не тільки оцінювати знання учнів, але й допомагає їм у процесі навчання. Вона акцентувала на перевагах формувального оцінювання, зокрема зниженні стресу учнів, підвищенні мотивації до навчання, більш точному визначенні рівня знань та навичок учнів.

Сергій Пазюк, заступник директора з науково-педагогічної роботи, старший викладач кафедри освітньої політики КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», регіональний координатор впровадження НУШ, ініціював обговорення особливостей організації оцінювання знань та навичок учнів в умовах Нової української школи. Також він обговорив плани Інституту, спрямовані на допомогу освітянам області у сфері оцінювання. Учасники й учасниці круглого столу з ентузіазмом сприйняли ідею додаткового навчання вчителів-предметників щодо тонкощів формувального та підсумкового оцінювання при компетентнісному підході до навчання.

Сподіваємося, що це обговорення допоможе директорам та їхнім заступникам вирішувати проблеми, що виникають у процесі оцінювання знань та навичок учнів та розвивати відповідні стратегії для досягнення якісної освіти в Новій українській школі.

Партнери