Лісова школа як модель навчання в природному просторі

15 травня 2024 року відбувся семінар учителів біології та географії Городоцької територіальної громади «Лісова школа як модель навчання в природному просторі» у екоосвітньому  просторі у ведмежому притулку «Домажир». Семінар організувала  Марія Лазорко, старша викладачка кафедри природничо-математичної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Ключова ідея заходу: «… вести дітей в обстановку, де є і яскраві образи, і причинно-наслідкові зв’язки між явищами, де діти захоплюються, переживають почуття подиву перед красою  і водночас мислять, аналізують» (В. Сухомлинський).

Сфокусовано увагу на питання:

  • Уроки в довкіллі.
  • Лісова школа як модель навчання у природному просторі.
  • Притулок – ворота у світ дивовижної флори та фауни.
  • Академія диких тварин. Збереження популяції бурих ведмедів.
  • Лісова школа: квести, природні лабіринти, екологічні стежки, вікторини для різних шкільних вікових груп.

Марія Лазорко ознайомила учасників з різновидами уроків у довкіллі, презентувала лісову школу як модель навчання у природному просторі, запропонувала лісовий журнал для лісових уроків, інтерактивні вправи, можливі «пригодницькі запитання», твори-перевтілення, дидактичні вправи для уроків серед природи. Вона зазначила, що лісова школа – це не конкретний освітній заклад, а модель навчання в природному середовищі, в якому учні вчаться спостерігати, досліджувати, аналізувати, взаємодіяти з природою, працювати в команді. Уроки у лісовій школі сприяють розвитку емпатії, дбайливому ставленню до навколишнього середовища.

Анастасія Баландюх, координаторка освітніх проєктів у ведмежому притулку «Домажир», розповіла про місію, пріорітети, основні напрями та діяльність організації щодо захисту тварин. Вона представила лісовий клас, екскурсійні маршрути із освітніми стендами,  інсталяціями та провела учасників Ведмежими шляхами. Це екскурсійні маршрути різної складності, організовані як освітні кола, де учні можуть дізнатися багато цікавої інформації про тварин. Лісовий клас містить спеціально облаштовані місця для учнів і вчителя, має навчальну та ігрову зони, освітні стенди та таблиці для інтерактивних занять. «Освітня діяльність щодо захисту тварин відіграє провідну роль у зміні поведінки людей і має великий вплив на життя тварин, – зазначила кординаторка». ­­­­­­­­­­­­

Наталія Панченко, голова професійної спільноти учителів біології Городоцької територіальної громади, підкреслила роль інтерактивних та нестандартних уроків, екологічних стежин,  розроблених з метою розширення знань про природу рідного краю.

На семінаріобговорили можливі теми уроків у довкіллі – екосистеми, різноманітність рослин, тварин, ланцюги живлення, розпізнавання конкретних рослин і тварин, життєві форми рослин, роль дерев у житті людей та інші, виготовили креативні листівки, браслети з природного матеріалу.

Мальовнича природа, фітонциди в повітрі, енергія лісу, спів птахів, чудова погода, продуктивна робота під кронами дерев – таким був день для біологів та географів Городоцької територіальної громади Вдячні Збройним Силам України за можливість працювати, досліджувати, творити спілкуватись!

Опубліковано
В категорії Новини
Партнери