14 березня 2025 року відбувся вебінар «Особливості викладання фізики у 8 класі (за підручником «Фізика. 8 клас»)», на якому обговорили переваги підручника «Фізика. 8 клас» авторського колективу: Зоряни Максимович, учительки фізики ліцею №38 ЛМР, старшої викладачки кафедри природничо-математичної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Ліани Варениці, учительки фізики СЗШ І-ІІІ ст. №41 м. Львова, Галини Коваль, учительки фізики ЛГ «Престиж», консультантки ЦПРПП м. Львова, Ольги Микитеєк, учительки фізики ліцею №4 ім. Сергія Лисенка Коломийської міської ради Івано-Франківської області, Марії Ординович, учительки фізики Андріївського ЗЗСО І-ІІІ ст. Красненської селищної ради Золочівського району, Василя Шевціва, учителя фізики Ясенівської ЗОШ І-ІІІ с. Золочівського району.
Під час вебінару спікери окреслили переваги підручника:
- На початку підручника запропоновано «Інформаційну мапу вивченого у 7 класі», завдяки якій учні зможуть пригадати основні фізичні величини, їх позначення, одиниці вимірювання в системі СІ, фізичні прилади для їх вимірювання та формули для розрахунку.
- Для діагностики навчальних втрат та подальшої розробки стратегії їх подолання на початку підручника запропоновано діагностичні завдання різного характеру, що охоплюють увесь матеріал вивченого у 7 класі – це заповнити таблицю за зразком, використовуючи малюнки; розв’язати комплексну задачу, яка містить низку якісних та кількісних завдань; тестування з вибором однієї правильної відповіді.
- Мотивація – залишається основою для зацікавлення учнів фізикою. Тому кожен параграф розпочинається з короткої мотиваційної інформації. Це історичний факт, вислів народної мудрості, ребус, проблемна життєва ситуація, що передбачають розуміння фізичних явищ та процесів, що вивчатимуть на уроках.
- Рубрика «Поміркуйте і дайте відповідь» містить запитання прикладного характеру, які вимагають аналізу, математичного розрахунку та обґрунтування реальних життєвих ситуацій.
- Рубрика «Перевір себе» містить достатню кількість запитань і завдань для самоперевірки та самоаналізу – це інтелект-карти, завдання графічного та аналітичного характеру, а також завдання на пошук додаткової інформації та розуміння важливості усвідомленого раціонального та ефективного використання природних ресурсів.
- Рубрика «Обдумайте, змоделюйте, зробіть…» спрямована на формування підприємливості, фінансової грамотності та компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій, зокрема STEM.
- Для формування компетентності спілкування іноземною мовою для учнів створено «Словник фізичних термінів» англійською мовою, який допоможе їм під час пошуку інформації в іншомовних джерелах.
- У кінці кожного розділу запропоновано завдання для самоперевірки, які розроблені за допомогою платформи LearningApps. Учні після вивчення тем можуть перевірити набуті знання та оцінити результати навчання, виконуючи різноманітні вправи, а, відповідно, й підготуватися до написання підсумкових робіт.
- Для кращого сприйняття фізичних явищ та законів, розуміння роботи приладів і пристроїв команда учнів-експериментаторів пропонує створені нею відеоматеріали. Доступ до цих відеоматеріалів можна отримати через активне покликання та QR-код.
- Підручник містить Е-додаток, який розміщений на платформі Всеукраїнської школи онлайн.
Ознайомитися з підручником та додатками до нього можна на сайті ВЦ «Академія» за покликанням:
Авторський колектив працює над розробкою методичних матеріалів для учителів, які працюватимуть з цим підручником.
Переглянути вебінар можна за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=FjeCfvr2pjU.