Ідея цілісної освіти духу П.Юркевича: коучингові інструменти для втілення

29 лютого 2024 року відбувся черговий вебінар у рамках просвітницького проєкту «Академія освітнього коучингу» для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти і позашкільної освіти. Цьогоріч заняття Академії освітнього коучингу будуть присвячені переважно українознавчим аспектам, коучинговому стилю мислення видатних українських філософів, педагогів, письменників і поетів. Відкрила серію українознавчих вебінарів тема «Ідея цілісної освіти духу П.Юркевича: коучингові інструменти для втілення». Адже в лютому 2024 р. виповнилося 198 років від дня народження видатного українського мислителя, найяскравішого виразника української філософії і педагогіки серця П. Юркевича (1826 – 1874).

У Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 06 червня 2022 року № 527) одним з основних виховних напрямів визначено духовно-моральне виховання, плекання поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання, гуманізму; культивування кращих рис української ментальності. А одним з індикаторів ефективності національно-патріотичного виховання є підвищення рівня знань про видатних особистостей України, визначних українських учених, педагогів, духовних провідників Українського народу.

Спікерка Ліліана Кудрик, доцентка кафедри суспільствознавчої освіти КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», кандидатка філософських наук, доцентка, розкрила кордоцентризм української світоглядної ментальності; ознайомила учасників вебінару з основними віхами життя і творчості П. Юркевича, його філософсько-педагогічним вченням. Для П. Юркевича філософія – це наука про дух, а педагогіка як практичний вимір філософії – наука про вдосконалення людського духу. Особлива увага була приділена ідеї цілісної освіти духу – освіти розуму, серця і волі. Завдання освіти, за П.Юркевичем, – окультурення духовних сил, облагородження душевних настроїв, мистецтво жити за законами істини, добра і краси. Л. Кудрик показала, що ідеї П. Юркевича співзвучні з реформами НУШ, з сучасними прагненнями виховати цілісну всебічно розвинену особистість, яка діє згідно з морально-етичними принципами, з повагою до людської гідності. Була розглянута також коучингова модель S.C.O.R.E  для аналізу і реалізації ідеї цілісної освіти духу.

Учасники вебінару відкрили для себе багатогранну і, на жаль, досі мало відому постать українського філософа і педагога світового масштабу П. Юркевича; замислилися про співвідношення «голови» і «серця», про серце як осереддя душевно-духовного життя людини; усвідомили необхідність виховання серця в освітньому процесі сучасної школи.

Опубліковано
В категорії Новини
Партнери