Посада
Професор кафедри суспільствознавчої освіти, доктор педагогічних наук, професор
Освіта:
Графік консультацій:
Електронна пошта:
Напрямки роботи:
Про викладача
Автор 4 монографій, співавтор 6 колективних монографій, понад 40 посібників, понад 250 науково-методичних статей, співавтор Державних стандартів, Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів з історії та Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів. Фундатор наукової школи «Методичні засади трансформації сучасної шкільної історичної освіти», консультант двох докторських та керівник восьми кандидатських захищених дисертацій.
Автореферат дисертації
Баханов К.О. Лабораторно-практичні роботи з гуманітарних предметів як засіб розвитку пізнавальної активності старшокласників : автореферат дисертації … канд. пед. наук : 13.00.01 / К. О. Баханов ; наук. кер. А. Й. Сиротенко ; Науково-дослідний інститут педагогіки України. – Київ, 1992. – 17 с.
Баханов К.О. Теоретико-методичні засади трансформації сучасної шкільної історичної освіти : автореферат дисертації … д-ра пед. наук : 13.00.02 / К. О. Баханов ; наук. консультант М. Б. Євтух ; Київський університет імені Бориса Грінченка. – Київ, 2007. – 43 с.
Нагороди:
Нагрудні знаки «Відмінник народної освіти УРСР» (1991 р.), «Відмінник освіти України» (1998 р.), «Петро Могила» (2006 р.); медаль АПН України «Ушинський К.Д.» (2010, 2015); Грамоти: Міністерства освіти України (1999 р., 2005), Верховної Ради України (2013); орден «За заслуги перед Запорізьким краєм» (2020).
Монографії:
1. Баханов К. Інноваційні системи, технології та моделі навчання історії в школі. Монографія. Запоріжжя: Просвіта, 2000. – 160 с.
2. Баханов К. Інноваційні системи, технології та моделі навчання історії в школі. Монографія. Запоріжжя: Просвіта, 2004. – 324 с.
3. Баханов К. Оновлення змісту сучасної шкільної історичної освіти: Монографія. Донецьк: ТОВ “Юго-Восток, Лтд”, 2005. – 326 с.
4. Баханов К. Сучасна шкільна історична освіта: інноваційний аспект: Монографія. Донецьк: ТОВ “Юго-Восток, Лтд”, 2005. – 384 с.
Доробок викладача
Освітні програми:
«Інфографічний супровід процесу навчання історії в школі», «Гейміфікація навчальних занять з історії в школі», «Моделювання процесу навчання історії в школі»
Підручники та посібники:
1. Баханов К. Лабораторно-практичні роботи у викладанні історії України. Посібник для вчителя. К.: Генеза, 1996. – 208 с.
2. Баханов К. Історія середніх віків. Робочий зошит учня 7 класу. (Частина перша). Посібник для учнів. Львів: Кальварія, К.: Абрис, 1997. – 63 .
3. Баханов К. Історія середніх віків. Робочий зошит учня 7 класу. (Частина друга). Посібник для учнів. Львів: Кальварія, К.: Абрис, 1996. – 79 с.
4. Баханов К. Історія України з найдавніших часів до ХVІ ст. Робочий зошит учня 7 класу. Посібник для учнів. К.: Абрис, 1997. – 110 с.
5. Баханов К. Новітня історія. 1918-1939. Робочий зошит учня 10 класу. (Частина перша). Посібник для учнів. Львів: Кальварія, К.: Абрис, 1997. – 95 с.
6. Баханов К. Всеукраїнські олімпіади юних істориків. Збірник завдань. Миколаїв-Тернопіль, 1996. – 47 с.
7. Баханов К. Історія середніх віків. Робочий зошит учня.7 клас. Посібник для учнів. К.: Абрис, 1999. – 96 с.
8. Баханов К. Всемирная история: Рабочая тетрадь для 10 кл. Посібник для учнів. Запорожье: Премьер, 1999. – 96 с.
9. Баханов К. Всемирная история: Рабочая тетрадь для 9 кл. Посібник для учнів. Запорожье: Премьер, 1999. – 96 с.
10. Баханов К. История Украины: Рабочая тетрадь для 9 кл. Посібник для учнів. Запорожье: Премьер, 2000. – 96 с.
11. Баханов К., Ченцов В. Практикум з дисципліни “Історія України”: Навчальний посібник. Посібник для студентів. Дніпропетровськ: Академія митної служби України, 2000. – 84 с.
12. Баханов К., Ченцов В. Тестові завдання з дисципліни “Історія України”. Посібник для студентів. Дніпропетровськ: Академія митної служби України, 2000. – 51 с.
13. Баханов К., Ченцов В. Завдання для самостійної роботи з дисципліни “Історія України”. Посібник для студентів. Дніпропетровськ: Академія митної служби України, 2000. – 24 с.
14. Баханов К., Ченцов В. Відповіді до тестових завдань з дисципліни “Історія України”. Посібник для студентів. Дніпропетровськ: Академія митної служби України, 2000. – 8 с.
15. Баханов К. Методичний посібник з історії України. 7 клас. Традиції та інновації у навчанні історії в школі. Посібник для вчителя К.: Генеза, 2001. – 296 с.
16. Баханов К. Давня історія України. 7 клас. Посібник // Історія України. № 21-22. червень 2003. С. 28-44.
17. Баханов К. Методичні рекомендації та плани практичних занять з курсу “Методика навчання історії”. Бердянськ, 2002. – 30 с.
18. Баханов К. Програма та методичні рекомендації з педагогічної практики (Методика навчання історії). Бердянськ, 2002. – 18 с.
19. Баханов К. Методичні рекомендації та плани практичних занять з курсу “Інноваційні технології в освіті”. Бердянськ, 2002. – 23 с.
20. Баханов К. Історія України. 5 кл. Заліковий зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень. Посібник для учнів. Харків: Веста: Видавництво “Ранок”, 2003. – 32 с.
21. Баханов К. Структуровані плани-конспекти уроків: всесвітня історія: 9 кл. Методичний посібник. Посібник для вчителя. К: Видавництво А.С.С., 2003. – 72 с.
22. Баханов К. Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів. Історія України. 7 кл. Посібник для вчителів та учнів // Історія України. – № 25-28. – липень, 2003. – С. 51-93.
23. Баханов К. Всеукраїнські олімпіади юних істориків: сторінки історії, завдання, підсумки. Методичний посібник Запоріжжя: Просвіта, 2004. – 180 с.
24. Баханов К. Дослідницька робота учнів на уроках історії: Посібник. Х.: Вид. гр.“Основа”, 2004. – 144 с.
25. Баханов К. Всеукраїнські олімпіади юних істориків: сторінки історії, завдання, підсумки. Навчально-методичний посібник. Запоріжжя: Просвіта, 2004. – 216 с.
26. Баханов К. Вступ до історії. 5 клас. Заліковий зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень. Посібник для учнів. Х: Веста; Вид-во “Ранок”, 2005. – 32 с.
27. Баханов К. Організація практики студентів педагогічних університетів з методики навчання історії. Посібник для студентів. Бердянськ: БДПУ, 2007. – 96 с.
28. Баханов К. Методичні рекомендації та плани практичних занять з курсу “Методика навчання історії”. Методичні рекомендації. Бердянськ: БДПУ, 2007. – 30 с.
29. Баханов К. Організація особистісно орієнтованого навчання. Порадник молодого вчителя. Х.: Вид. група “Основа”, 2008. – 159 с.
30. Баханов К.О., Нищета В.А. Життєтворчі проекти в навчанні історії України. Посібник. Х.: Вид. група “Основа”, 2008. – 109 с.
31. Баханов К. Сучасний шкільний підручник історії. Навчальний посібник. Х.: Вид. група “Освіта”. – 2009. – 128 с.
32. Баханов К. Шкільна програма з історії: становлення змісту. Посібник. Х.: Вид. група “Освіта”. – 2009. – 127 с.
33. Баханов К. Професійний довідник вчителя історії. Посібник. Харків: Вид.група “Основа”, 2011. – 239 с.
34. Баханов К. Нові підходи до історичної освіти в умовах багатокультурного суспільства. Посібник. Л.: ЗУКУ, 2012. – 164 с.
35. Баханов К. Навчання історії в школі під кутом зору комптентнісного підходу. Посібник. Х.: Вид. група «Основа», 2012. -128 с.
36. Баханов К.О., Гінетова Т.Л., Гінетов А.Г., Романюк І.М. Міжнародний учнівський конкурс юних істориків «Лелека 2012». Посібник. Чернівці: Букрео, 2013. – 48 с.
37. Баханов К., Гінетова Т., Салата О., Самойленко О. Всеукраїнський турнір юних істориків. Історична ретроспектива. К., 2013. 104 с.
38. Баханов К., Д.Десятов, О.Барнінець, А.Гриценко, О.Мокрогуз, В.Нищета. Ігри в навчанні історії в школі. Посібник. Харків: Вид.група «Основа». 96 с.
39. Баханов К., Венцева Н., Мирошниченко В., Федчиняк А. Практичні аспекти організації ігрової діяльності учнів на уроках. Посібник. Харків: Вид.група «Основа». 96 с.
40. Баханов К. Запровадження компетентнісного підходу до навчання історії в школі. Частна 1. Посібник. Х. : Вид. гр. Основа, 2017. – 123
41. Баханов К. Запровадження компетентнісного підходу до навчання історії в школі. Частна 2. Посібник. Х. : Вид. гр. Основа, 2017. – 125
42. Баханов К. Конкурс «Учитель року. Історія»: проблеми і тенденції. Посібник. Х. : Вид. гр. Основа, 2017. – 108 с.
43. Баханов К., Мирошниченко В., Нищета В. Формування предметних компетентностей засобами проектного навчання. Посібник. Х.: Вид. гр. Основа, 2018. 128 с.
44. Баханов К. Запровадження компетентнісного підходу в олімпіадних завданнях з історії. Посібник. Х. : Вид. гр. Основа, 2018. 79 с.
Енциклопедично-додвідкові праці:
1. Баханов К. Традиції та інновації в навчанні історії в школі. Дидактичний словник-довідник Запоріжжя: Просвіта, 2002. – 107 с.
2. Баханов К. Професійний довідник учителя історії. Посібник. Х: Вид. група «Основа», 2012. – 239 с.
.