Кудрик Ліліана

Посада
Завідувачка кафедри педагогіки, кандидатка філософських наук, доцентка

Освіта: Львівський державний університет ім. І.Франка, спеціальність «Філолог. Викладач української мови і літератури»;
ПрАТ «ВНЗ «Міжрегіональна Академія управління персоналом»», спеціальність «Психолог»
Графік консультацій: понеділок, середа (10:00 – 16:00)
Електронна пошта:  kydruk@loippo.lviv.ua

Напрямки роботи:
– керівництво роботою кафедри педагогіки, забезпечення організації освітнього процесу за напрямами діяльності кафедри;
– удосконалення педагогічної майстерності та професійної компетентності, підвищення кваліфікації педагогів-організаторів, учителів предмета «Культура добросусідства» та інших категорій педагогічних працівників;
– коучинг як освітня технологія; коучингові підходи в організації виховного процесу;
– розвиток емоційно-етичної компетентності педагога; розвиток емоційного інтелекту, стресостійкості і резильєнтності суб’єктів освітнього процесу;
– впровадження здобутків української етнопедагогіки, творчої спадщини видатних українських мислителів і педагогів, представників української філософії і педагогіки серця (Г.Сковорода, П.Юркевич, В.Сухомлинський, І.Огієнко та ін.) в сучасний освітній процес.

Про викладача
Професорка МКА (Міжнародна Кадрова Академія). Міжнародний університет коучингу  Coaching UP – International University of Coaching Development, спеціальність «Професійний коуч міжнародного рівня». Авторка 6 і співавторка 23 посібників; авторка перекладу (з російської мови) філософсько-педагогічної праці П.Юркевича «Читання про виховання» і вступної статті до неї; авторка словникових статей у словниках; співавторка 2 колективних монографій; авторка понад 170 наукових і науково-методичних статей. Тренерка підготовки педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти для викладання за програмами наскрізного інтегрованого курсу «Культура добросусідства». Регулярно виступає з доповідями на наукових конференціях, симпозіумах, семінарах. Здійснює наукове редагування монографій; рецензування наукових монографій, посібників, освітніх програм. Авторка виступів у ЗМІ з питань виховання, духовного розвитку особистості, культури слова. Проводить семінари, тренінги для педагогів. Авторка просвітницького проєкту «Академія освітнього коучингу» (з 2023 р.), провела низку вебінарів для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти і позашкільної освіти з трансляцією на Ютуб-каналі ЛОІППО про коучингові технології в освіті.

Керівництво роботою авторських творчих майстерень:
– «Організація самовиховання особистості» (2020 р.);
– «Коучингові технології у вихованні школярів» (2021 р).

Автореферат дисертації:
Кудрик Л.Г. Філософія як цілісне світосприйняття в концепції П.Юркевича: автореферат дисертації канд. філос. наук: 09.00.05 / Л.Г.Кудрик; наук. кер. А.І. Пашук; Львівський державний університет ім. І. Франка. – Львів, 1999. – 19 с.

Нагороди:
Грамота департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації (2019, 2021)

Колективні монографії:
1. Кудрик Л.Г., Сурмяк Ю.Р. Адаптація дітей нової свідомості в сучасних суспільних умовах // Психолого-педагогічні умови професійної адаптації майбутніх фахівців: Монографія / За  ред. Г.П.Васяновича. – Львів: Вид-во «СПОЛОМ», 2008. – 464 с. – С.368-420.
2. Кудрик Л.Г., Сурмяк Ю.Р. Психолого-педагогічні та організаційно-правові чинники спільної діяльності навчальних закладів і поліції у профілактичній і правоосвітній роботі / Л.Г.Кудрик, Ю.Р. Сурмяк // Теоретико – прикладні засади конструктивної взаємодії поліції і населення в соціумі [Колективна монографія]. – Львів: ЛьвДУВС, 2017. – С. 156-180. – 315 с.

Доробок викладача
Спецкурси:

618 Організація учнівського самоврядування і змістовного дозвілля на засадах педагогіки партнерства.
617 Інтерактивні виховні технології в роботі педагога-організатора.
616 Коучингові підходи і технології в роботі педагога-організатора для формування навичок ХХІ ст.
615 Особливості викладання предмета «Культура добросусідства» у 5-6 класах закладів загальної середньої освіти.
612 Діяльнісний підхід у гуртковій роботі: методика ігрового навчання.
651 Розвиток емоційного інтелекту, стресостійкості і резильєнтності суб’єктів освітнього процесу.
650 Техніки педагогічного коучингу у вихованні і самовихованні школярів.
624 Інтеграція української етнопедагогіки в сучасний виховний процес.
639 Ігрові технології в організації виховного процесу.
640 Підвищення ефективності учнівського самоврядування через організацію школи лідерів в закладі освіти.
672 Розвиток емоційного інтелекту і стресостійкості учасників освітнього процесу.
673 Техніки коучингу у розвитку різних видів мислення та інтелекту.
Формування національної ідентичності через осмислення української філософії і педагогіки серця.
Краєзнавство у початковій школі (програма творчої майстерні вчителів початкових класів

Підручники та посібники:
1. Здорова школа: аспекти духовного здоров’я: Навч. посіб. / О.І.Шиян, Л.Г.Кудрик; за наук. ред. Олени Шиян. – Л.: Літопис, 2011. – 92 с.
2. Діти Індиго – зерна нового людства. 2-ге видання,  доповнене і перероблене / Кудрик Л.Г., Сурмяк Ю.Р.  Посібник для вчителів, виховників і батьків. – Львів: Аверс, 2012. – 376 с.
3. Здорова школа: аспекти моніторингу: навч. посіб. / Олена Шиян, Юлія Павлова, Ліліана Кудрик, Наталія Сороколіт, Оксана Микитюк; за наук. ред. Олени Шиян. – Л.: Кольорове небо, 2013. – 122 с. – С. 71-86.
4. Сучасний педагог – тренер з розвитку і гармонізації особистості : навчально-методичний посібник  для вчителя-практика / А.І.Богосвятська, Л.Г.Кудрик. – Львів : ЛОІППО, 2017. – 74 с.
5. Професійна майстерність і фахова компетентність педагога-організатора. Навчально-методичний посібник для педагогів-організаторів / Кудрик Л.Г., Шиян О.І. – Львів: КЗ ЛОР «ЛОІППО», 2018. – 72 с.
6. Самокоучинг: Як запобігти  професійному вигоранню / авт.- упоряд. Л. Кудрик, А. Бешлей, У. Мельник. – Київ: «Видавнича група «Шкільний світ», 2019. – 216 с.
7. Нова українська школа: організація взаємодії з батьками учнів початкової школи: Навчально-методичний посібник. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України / Тетяна Бабко, Ольга Банах, Алла Вознюк, Галина Коломоєць, Ліліана Кудрик, Олена Мельник. – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2020. – 208 с.
8. Плекаймо характер! На допомогу педагогу-виховнику (довідник-порадник) / Деленко М., Кудрик Л., Химко М.  У рамках  проєкту «Плекаймо характер!» Програми розвитку освіти Львівської області на 2021-2025 роки. – Львів: ЛОІППО, 2022. – 138 с.
9. Організація самовиховання особистості. Навчально-методичний посібник для педагогів (матеріали авторської творчої майстерні). У 2-х частинах / За заг. ред. Ліліани Кудрик. Львів: КЗ ЛОР «ЛОІППО», 2020. 187 с.
10. Коучингові технології у вихованні школярів. Навчально-методичний посібник для педагогів (матеріали авторської творчої майстерні) / За заг. ред. Ліліани Кудрик.  Львів: КЗ ЛОР «ЛОІППО», 2021. 200 с.
11. Кудрик Л.Г. Афірмація (С.29-30); Духовний потенціал людини (С.130-134); Інтелект (С.178-183); Інтелектуальний розвиток (С.183-186); Культура як спосіб існування духовної особи (С.192-198); Формування культури здоров’я студентства (С.322-326) // Здоров’єзбережувальна діяльність фахівця соціальної сфери / за ред. В.П.Пічі, Л.Є.Клос. Львів, Видавництво «Новий Світ – 2000», 2021.  346 c.
12. Кудрик Л.Г. Духовна компетентність людини, С. 52; Духовна особистість, С. 53; Духовний аспект здоров’я, С. 55; Духовний потенціал людини, С. 55-56; Духовність, С. 60 // Навчальний посібник: Васильчук А.Л. Еніологічний словник енциклопедичний міждисциплінарний: навч. посібник: у 6 т. Т. 2. Львів: ПП Сорока Т.Б. Друк на потребу, 2023. 528 с.
13. Кудрик Л.Г. Самовиховання (С. 94-95); Самозобов’язання (С.96); Самоконтроль (С. 96); Самокоучинг (С.96-98); Самонавіювання (С.98); Самооцінка (С.99-100); Самопереконання (С. 100); Самопізнання (С.100-101); Самопримус (с.101); Самоспостереження (С. 112); Самостимулювання (С.112); Самотренування (С.113); Самоусвідомлення (С. 113); Серце (С.199-200); Слово (С. 251-252) // Еніологічний словник енциклопедичний міждисциплінарний: навчальний посібник. Автор-укладач А.Л. Васильчук та ін.  У 6 т. Т. 5. Львів: ПП Сорока Т.Б. Друк на потребу, 2024. 540 с.

Публікації:
1. Кудрик Л. Г., Cурмяк Ю. Р.  Психологічні механізми духовного розвитку особистості / Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна: збірник наукових праць / головний редактор В. В. Середа.– Львів: ЛьвДУВС, 2017. – Вип. 2. – С.63-72.
2. Кудрик Л.Г., Сурмяк Ю.Р.  Розвиток креативності учнів у навчально-виховному процесі / Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна: збірник наукових праць / головний редактор Благута Р.І. – Львів: ЛьвДУВС, 2017. – Вип. 1.  – С. 72-84.
3. Кудрик Л.Г., Богосвятська А.-М.І. Сучасний урок у Новій українській школі. Спроба рефлексії // Зарубіжна література в школах України. – 2018. – № 10. – С.6-10
4. Кудрик Л.Г., Шиян О.І. Учнівське самоврядування як інструмент розбудови здорової школи // Матеріали другого міжнародного симпозіуму «Освіта і здоров’я підростаючого покоління»: Зб. наук. праць в 2-х частинах / За ред. Страшка С.В. – Вип. 2. – Ч. 1. – К.: Алатон, 2018. – 87 с. –  С. 73-76.
5. Кудрик Л. Формування коучингової компетентності сучасного педагога // Сучасні тенденції розвитку освіти й науки: проблеми та перспективи: Збірник наукових праць. Вип. 5. – Київ – Львів – Бережани – Гомель, 2019. – 381 с. – С. 55 – 59. http://lnncpo.zzz.com.ua/Zbirnyk-5.pdf.
6. Кудрик Л.Г. «Мудрий педагог є добрим генієм дитячого здоров’я» (В. Сухомлинський) // Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [упорядник Ю.І. Колісник-Гуменюк]. – Київ – Львів – Бережани – Гомель, 2018. – Вип. 3. ‒ 451 с. – С. 91-95. http://lnncpo.zzz.com.ua/Zbirnyk_LNNCPO-3.pdf.
7. Кудрик Л.Г. Застосування коучингу у системі післядипломної педагогічної освіти // Збірник матеріалів V Всеукраїнського педагогічного конгресу (м. Львів, 1-2 жовтня 2019 р.). – Львів, 2019. – С. 81-89.
8. Кудрик Л.Г., Богосвятська А.-М.І. Стрес-менеджмент у професійній діяльності педагога // Зарубіжна література в школах України. – № 10. – жовтень 2019. – С.4-10.
9. Кудрик Л., Богосвятська А.-М. Комунікативна компетентність педагога-коуча // Зарубіжна література в школах України.  2020. № 4. С.14-19.
10. Кудрик Л., Богосвятська А.-М. Значення думки як визначального фактора світобудови // Зарубіжна література в школах України.  2020. № 10. С.9-15.
11. Кудрик Л.Г., Банах О.В. Актуальність освітнього коучингу в контексті педагогіки партнерства // Шляхи удосконалення професійних компетентностей фахівців в умовах сьогодення: матеріали міжнар. наук.-практ. інтернет конф. (28–29 травня 2020 р., м. Київ) / уклад.: О. Ю. Дикий, Г.А. Коломоєць, А.А. Ребрина. Луцьк: СНУ ім. Лесі Українки, 2020. 621 с. – С. 58-61.
12. Кудрик Л.Г. Опанування інструментів коучингу – завдання професійного розвитку сучасного педагога  // Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол.ред. Ю.І. Колісник-Гуменюк]. Київ–Львів–Бережани–Гомель–Кєльце, 2021. Вип. 9. Том 1. 186 с. – C. 33-39.
13. Кудрик Л.Г. Розвиток ключових компетенцій педагога-коуча // «Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»: журнал. 2022. № 11(16) 2022. С. 367 – С. 80-92.
14. Кудрик Л. Коучингова техніка «колесо балансу» у вихованні патріотизму і формуванні національної самосвідомості учнів і педагогів // Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол.ред. Ю.І. Колісник-Гуменюк]. Київ – Львів – Бережани – Ломза, 2022. Вип. 11. 221 с. – С. 33-39.
15. Кудрик Л.Г. Техніки педагогічного коучингу у вихованні і самовихованні школярів // Шляхи удосконалення професійних компетентностей фахівців в умовах сьогодення: матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (25-26 серпня 2022 року в режимі онлайн) / упорядн.: Баженков Є. В., Цьось А. В., Коломоєць Г. А., Дикий О. Ю., Ребрина А. А., Боляк А. А., Кліванська Ю. А., Буянова Г. В., 2022. 412 с. – С. 247-253. Наукова робота – Інститут модернізації змісту освіти (imzo.gov.ua) Тези_конференція Н.pdf – Google Диск
16. Кудрик Л., Дмитришин О. Права людини. Навчаємося викладання «Культури добросусідства» дітям і дорослим. Збірка розробок програм інтерактивних занять для освітян від учасників і учасниць тренінгів для тренерів / за редакцією О. Г. Козорог і Н. К. Лебідь. — К. : ВД «Освіта», 2023. 380 с. С.205-214.
17. Кудрик Л.Г. Григорій Сковорода – будитель свідомості, духовний коуч  // Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол. ред. Ю.І. Колісник-Гуменюк]. Київ – Львів – Бережани – Ломжа, 2023. Вип. 13. 283 с. С. 198-205.
18. Кудрик Л.Г., Сурмяк Г.-М.Ю. Роль культурно-дозвіллєвої діяльності в розвитку емоційного інтелекту учасників освітнього процесу // Сучасні тенденції розвитку освіти й науки: проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол.ред. Ю.І. Колісник-Гуменюк]. Київ – Львів – Бережани – Ломза, 2024. Вип. 14. С. 38-46.
19. Кудрик Л.Г. Роль ключових компетенцій педагога-коуча в організації самовиховання учасників освітнього процесу // Духовність особистості: методологія, теорія і практика. Збірник наукових праць / Гол. редактор Г.П.Шевченко. Вип. 1 (108). Київ: вид-во СНУ ім. В.Даля, 2024. 324 с. С.76-84.
20. Кудрик Л. Г., Сурмяк Г.-М. Ю.  Роль «Молитви за Україну» («Боже великий, єдиний») М. Лисенка у формуванні морально-духовних цінностей дітей і молоді // Духовність особистості: методологія, теорія і практика. Збірник наукових праць / Гол. редактор Г. П. Шевченко. Вип. 2 (109). Київ: вид-во СНУ ім. В.Даля, 2024. 256 с. С.97-107.
21. Кудрик Л. Г., Сурмяк Г.-М. Ю. Втілення ключових компетенцій педагога-коуча в педагогічній діяльності В.Сухомлинського // Духовність особистості: методологія, теорія і практика. Збірник наукових праць / Гол. редактор Г.П.Шевченко. Вип. 3 (110). Київ: вид-во СНУ ім. В.Даля, 2024. 350 с. С.80-86.
22. Кудрик Л. Г., Сурмяк Г.-М. Ю. Проблема істинної людини у поетичній творчості Тараса Шевченка // Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи: зб. наук. праць / [гол.ред. Ю.І. Колісник-Гуменюк]. Київ – Львів – Бережани – Ломжа, 2025. Вип. 16. 332 с. С. 189-195

Партнери